SharePoint 2013: Gebruiksvriendelijk, Sociaal & Mobiel
Inmiddels alweer bijna 2 maanden geleden was de release van de bèta versie van SharePoint 2013. Aangezien we bij Datamex altijd voorop willen lopen betreft de laatste ontwikkelingen zijn we meteen de nieuwe functionaliteiten gaan testen van deze vernieuwde versie van SharePoint. Op de site van Microsoft staat een compleet overzicht van de nieuwe functionaliteiten. In dit artikel wil ik echter inz...
Office 365 & Mobiliteit
Er is de laatste tijd al veel geschreven en verteld over Office 365. Met Office 365 is het mogelijk om plaats, tijd en apparaat onafhankelijk te kunnen werken. Met name dit laatste aspect is vaak nog onderbelicht. Ik wil daarom graag beschrijven hoe er gebruik gemaakt kan worden van Office 365 op bijvoorbeeld een tablet of een mobiele telefoon. Er is namelijk veel meer mogelijk dan de meeste m...
Het nieuwe communiceren
Communicatie is aan het veranderen. Dan doel ik niet op het communiceren zelf, want dat doen we al eeuwen. Nee, ik doel vooral op de manier van communiceren. Vroeger communiceerden we enkel face-to-face, maar in de loop der jaren zijn er steeds meer communicatiemiddelen ontstaan. Denk bijvoorbeeld maar eens aan telefoon, e-mail, videobellen, chatten en de diverse vormen van social media. Hoeveel v...
Afspraken plannen & Ruimtes reserveren
Hoeveel afspraken worden er dagelijks in uw organisatie gemaakt? Kunnen er eenvoudig ruimtes gereserveerd worden bij deze afspraken? Wie doet dit binnen de organisatie? Receptie? Secretaresse? Doe je dit zelf? Dit zijn allemaal vragen die bij me opkomen als ik nadenk over het proces en de ondersteunende ICT bij het plannen van afspraken en het reserveren van ruimtes. In eerste instantie zou je ...
Office 365: E-mail versturen met een bijlage die op SharePoint staat
Eerder had ik beloofd om een blogpost te schrijven over afspraken maken en ruimtes reserveren, maar deze komt nog even tussendoor aangezien dit een actueel onderwerp is momenteel. Dinsdag 28 juni was het namelijk eindelijk zover, de lunchpresentatie over Office 365 bij Datamex en daarnaast natuurlijk de officiële lancering van Office 365. Afgelopen tijd hebben we al kennis mogen maken met de bè...
Blogs over HNW, SharePoint en Social Media
Het is alweer even geleden dat ik frequent blogs geschreven heb, dus wordt het hoog tijd om dit weer op te pakken. Niet omdat het moet, maar omdat ik er nog steeds de toegevoegde waarde van inzie. Deze toegevoegde waarde komt van jullie, dus ik hoor het graag wanneer er onderwerpen zijn waar jullie meer over willen weten op gebied van “Het Nieuwe Werken”, SharePoint en/of Social Media. De k...
Personal branding in de detachering
Voor Amerikaanse recruiters besta je niet als je niet aanwezig bent op sociale netwerksites zoals LinkedIn en Facebook volgens dit artikel. Dit stadium hebben we in Nederland nog niet bereikt, maar ook in Nederland merk je dat personal branding steeds belangrijker wordt. Tegenwoordig wordt je niet meer puur op basis van een goed CV uitgenodigd om op gesprek te komen. Er wordt “gegoogled” en/of...
Dropbox: Altijd overal je spullen bij de hand
Inmiddels gebruik ik alweer een maandje of negen de tool Dropbox en deze tool is inmiddels onmisbaar geworden voor mij. Wat is Dropbox? Wat kun je ermee? En hoe werkt het? Wat is Dropbox? Dropbox is een online harde schijf die geïntegreerd is in je computer/laptop/mobiele telefoon. In andere woorden kan Dropbox gezien worden als een map die overal vandaan te benaderen is mits er toegang tot he...
Het nut van Foursquare
Wanneer ik bij een klant aankom of in het weekend het festival terrein op rij, dan zien mensen mij regelmatig mijn mobiele telefoon pakken. Sommige collega’s of vrienden zie ik dan met een vragende blik kijken wat ik aan het doen ben. Wanneer ik ze vertel dat ik aan het inchecken ben op Foursquare, dan komen de eerste vragen. Wat is dat dan, Foursquare? Waarom gebruik je dat? En zijn er nog wel ...
Yammeren bij de Caesar Groep
Inmiddels alweer ruim een jaar geleden was ik voor mijn afstudeeronderzoek op zoek naar tools en middelen die ervoor kunnen zorgen dat interne communicatie t.b.v. kennisdeling gestimuleerd zou worden. Eén van de uitkomsten was de tool Yammer. Zoals veel mensen inmiddels weten, wordt Yammer gezien als de zakelijke Twitter variant. Net als op Twitter, kunnen gebruikers berichten plaatsen over zichz...

Het nieuwe communiceren

Posted By: Mark van der Meijden on 09/02/2012 in Lync, New World of Work - Comments: No Comments »

LyncCommunicatie is aan het veranderen. Dan doel ik niet op het communiceren zelf, want dat doen we al eeuwen. Nee, ik doel vooral op de manier van communiceren. Vroeger communiceerden we enkel face-to-face, maar in de loop der jaren zijn er steeds meer communicatiemiddelen ontstaan. Denk bijvoorbeeld maar eens aan telefoon, e-mail, videobellen, chatten en de diverse vormen van social media. Hoeveel van deze middelen gebruikt u? En hoe vaak wordt u gebeld tijdens een meeting? Zou het niet handig zijn als collega’s of partners kunnen zien dat u in een meeting zit?

Om effectief gebruik te kunnen maken van al deze verschillende communicatiemiddelen is het belangrijk om deze middelen te integreren met elkaar en d.m.v. beschikbaarheidsinformatie aan te geven op welke manier je het beste te bereiken bent. Dit noemen we “Unified Communications”. In het artikel Unified communications; Communicatiepuree op HNWBlog wordt nog wat uitgebreider beschreven wat dit inhoudt. Unified communications is natuurlijk niet nieuw, maar tot voor kort liepen veel MKB’ers tegen een hoog kostenplaatje aan. Het artikel “MKB onderschat kansen van Unified Communications” van Lucas Wensing onderstreept deze gedachte. Echter sinds de lancering van Office365 juni vorig jaar is de drempel voor het MKB om met Unified Communications aan de slag te gaan aanzienlijk verlaagd. Microsoft biedt met Lync Online een krachtig communicatieplatform, die als dienst af te nemen is uit de cloud. Dit betekent dat er maandelijks per gebruiker op basis van een abonnement afgerekend wordt. Op deze manier kan een MKB’er zonder een server aan te schaffen, snel en eenvoudig aan de slag met Unified Communications. Hieronder wil ik kort nog een aantal belangrijke voordelen benoemen.

Beschikbaarheidsinformatie
Met behulp van de beschikbaarheidsinformatie kunt u heel eenvoudig zien of een collega in bespreking zit, hij afwezig is, of juist beschikbaar is. Hiermee kan dus eenvoudig bepaald worden wat de beste manier is om te communiceren. Is een persoon in bespreking, dan heeft het bijvoorbeeld weinig zin om te bellen.

Efficiënt werken
Door integratie van Lync met Office, Outlook en SharePoint kan er een stuk efficiënter gewerkt worden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om vanuit een e-mailbericht direct een chatbericht te sturen naar de verzender van dit bericht. U kunt eenvoudig foto’s en andere bestanden die centraal op SharePoint staan direct delen. Eventueel kan er een collega aan het gesprek toegevoegd worden, waarbij het niet uitmaakt of hij bij de klant, thuis of op de zaak is. Via internet kan vrijwel overal van Lync gebruik worden gemaakt.

Mobiele ondersteuning
Met de vernieuwde Lync Mobile-client is het heel eenvoudig om via een mobiele telefoon of tablet vergaderingen bij te wonen en te beheren. U zoekt gemakkelijk collega’s op, raadpleegt de directe beschikbaarheidsinformatie en kunt eventueel een chatbericht versturen.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Lync, of wilt u ervaren hoe het is om met deze tool te werken, neem dan vrijblijvend contact met me op.

Be Sociable, Share!

Tags: , ,

Leave a Reply

Social on

Copyright © 2017 Mark van der Meijden - New World of Work & Social Media.
Website powered by WordPress and Blinky wordpress theme designed by TopTut.com & TopWPThemes.com.
For the latest online casino news and online gambling tips and tricks log on to OnlineCasinoScore.com.